قرص لاغری قوی و چربی سوز چه تاثیری بر بدن دارند؟

تاثیر قرص لاغری قوی و چربی سوز بر بدن

قرص لاغری قوی و چربی سوز چه تاثیری بر بدن دارند؟

قرص کاهش وزن

برای افرادی که تمایل زیادی به کاهش وزن خود دارند، انواع مکمل لاغری ممکن است راه حلی جادویی به نظر برسد. سازندگان این محصولات وعده های گزافی در مورد خواص داروهای خود می‌دهند، اما اکثر این ادعاها توسط تحقیقات بالینی پشتیبانی نمی‌شود. در واقع، داروهایی که به کاهش وزن یا سوزاندن چربی کمک می‌کنند، ممکن است خطرات پنهانی برای سلامتی شما داشته باشند. علیرغم خطرات استفاده از مکمل های رژیمی، تقاضا برای این محصولات به ویژه در میان افراد مبتلا به اختلالات خوردن همچنان در حال افزایش است. اما برخی از این داروهای لاغری دارای استانداردهای لازم و تاییدیه‌های سازمان‌های بهداشت جهانی هستند. در نتیجه استفاده از برخی انواع قرص لاغری قوی همراه با رژیم غذایی مناسب و تحت نظر پزشک عوارض جانبی خطرناکی به همراه ندارد.

قرص چربی سوز

چربی سوزها یک راه حل دائمی یا طولانی مدت برای کاهش وزن نیستند. علاوه بر این، با توجه به عوارض جانبی چربی سوزها، استفاده از آنها در کاهش وزن کوتاه مدت نیز بحث گسترده‌ای دارد.

استفاده محتاطانه از قرص چربی سوز می‌تواند به آب شدن نسبتاً سریع چربی‌های سرسخت کمک کند. بهترین راه برای مدیریت عوارض جانبی چربی سوزها استفاده محتاطانه از آنهاست. به یاد داشته باشید، کاهش وزن سریع با کمک دوز بالای چربی سوز می‌تواند اثرات مخربی بر بدن انسان داشته باشد. راه ایده آل برای کاهش وزن سالم، شروع با دوز کمتر چربی سوز و تکمیل آن با تغذیه مناسب، ورزش منظم و استراحت زیاد است.

نحوه عملکرد قرص های کاهش وزن

چربی سوزها با افزایش متابولیسم و ​​افزایش تجزیه چربی بدن برای تولید انرژی باعث کاهش وزن می‌شوند. بسته به نحوه سوزاندن چربی در بدن، آنها را می‌توان به عنوان ترموژنیک، لیپولیتیک و سرکوب کننده اشتها طبقه بندی کرد.

ترموژنیک

کلمه ترموژنیک در لغت به معنای تولید گرما است. هنگامی که بدن شما کالری می سوزاند، گرمای بیشتری تولید می کند. بنابراین مکمل هایی که متابولیسم یا چربی سوزی را افزایش می دهند، گرمازا محسوب می شوند.

بسیاری از انواع مختلف این مکمل ها بدون نسخه در دسترس هستند. برخی از آنها فقط یک عنصر دارند، در حالی که برخی دیگر از ترکیبات تقویت کننده متابولیسم استفاده می کنند. سازندگان ادعا می کنند که این مکمل ها به کاهش وزن یا سوزاندن چربی بیشتر بدن کمک می کنند، اما صحت این ادعا به شدت مورد بحث است.

مکمل های ترموژنیک حاوی مواد طبیعی هستند که برای افزایش متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی مفید هستند. برخی از محبوب ترین مکمل های ترموژنیک عبارتند از کافئین، چای سبز، کپسایسین و سایر عصاره های گیاهی.

لیپولیتیک

اورلیستات یا Xenical به عنوان یک چربی سوز لیپولیتیک یک مهار کننده هورمون لیپاز، منحصر به فرد به شمار می‌رود. این نوع چربی سوز برای کاهش وزن مستقیما بر روی سیستم عصبی مرکزی تأثیر نمی گذارد، اما در عوض به صورت محیطی برای جلوگیری از جذب چربی از غذایی که میل می‌کنید، عمل می‌کند.

سرکوب کننده اشتها

سرکوب کننده‌های اشتها داروهایی هستند که با تاثیر بر روی مغز به کاهش اشتهای فرد کمک می‌کنند. آن‌ها روی بخش‌هایی از مغز که به کنترل احساس سیری کمک می‌کند تأثیر می‌گذارند. تجویز این داروها به عنوان درمانی برای کاهش وزن، همراه با برنامه منظم رژیم غذایی و ورزش استفاده می‌شود. انواع مختلفی از سرکوب کننده‌های اشتها وجود دارد، از جمله محرک‌های شبه آمفتامین و داروهای کاهش وزن جدید که بر انتقال دهنده‌های عصبی در مغز اثر می گذارند.

در حالی که غذاهای محبوب چربی سوز طبیعی شامل کافئین، پودرهای پروتئین، فیبر محلول و چای سبز هستند، چربی سوزهای مصنوعی به شکل قرص، کپسول و کرم در دسترس هستند. اینها با استفاده از مواد طبیعی تهیه می شوند اما با ترکیبات دیگر فرآوری می‌شوند.

شرکت‌هایی که مکمل های لاغری را توزیع می‌کنند ادعا می‌کنند که مواد تشکیل دهنده قرص لاغری قوی آنها می تواند به شما در دستیابی به نتایجی مانند موارد زیر کمک کند:

  • میل خود را به غذا کاهش دهید (رازیانه)
  • قبل از اینکه غذای زیادی بخورید احساس سیری کنید (آدامس گوار، پسیلیوم)
  • متابولیسم خود را افزایش دهید (کافئین، گوارانا، سینفرین، ویتامین های B کمپلکس)
  • کاهش سرعت تولید چربی بدن (چای سبز، اسید هیدروسیتریک، دانه کتان)
  • از جذب چربی موجود در غذاهایی که میل می‌کنید (کندریتین) توسط بدنتان جلوگیری کنید.

مکمل‌های رژیمی در غالب قرص‌ها، کپسول‌ها، پودرها، مایعات و چای هستند. برخی از محصولات همراه با غذا مصرف می شوند، در حالی که برخی دیگر به جای غذا مصرف می شوند. قرص‌های لاغری بدون نسخه ظاهراً با تحریک متابولیسم، سیستم بدن برای استفاده از انرژی، به کاهش وزن کمک می‌کنند. ماده اولیه در محصولاتی مانند Dexatrim ، کافئین است، یک محرک عصبی مرکزی که ممکن است به شما در سوزاندن چربی از طریق فرآیندی به نام ترموژنز کمک کند. اما خطرات مصرف این محرک ها ممکن است بیشتر از فواید آن باشد.

در نتیجه در انتخاب نوع داروی لاغری خود باید بسیار دقت کنید!

چرا برخی قرص های کاهش وزن خطرناک هستند؟

بسیاری از مکمل های رژیمی بی ضرر هستند و برخی حتی ممکن است در ایجاد حس سیری، چربی سوزی یا افزایش متابولیسم موثر باشند. اما برخی از ترکیبات محبوب در محصولات کاهش وزن توسط FDA به دلیل عوارض جانبی مضر مانند موارد زیر ممنوع شده است:

  • افزایش ضربان قلب
  • فشار خون بالا
  • تحریک
  • اسهال
  • بی خوابی
  • مشکلات کلیوی
  • آسیب کبدی
  • خونریزی از رکتوم

داروهای لاغری خطرناک

یکی از بزرگترین خطرات مصرف مکمل های رژیمی بدون نسخه این است که شما همیشه نمی‌توانید در مورد مواد تشکیل دهنده یک محصول مطمئن باشید. از آنجایی که FDA همه محصولات کاهش وزن و انواع قرص لاغری قوی را برای ایمنی آزمایش نمی‌کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر یک از اجزای هر مکمل ایمن باشد.

FDA لیستی از محصولات کاهش وزن ممنوع شده را تهیه می کند تا مصرف کنندگان آگاه شوند. از مصرف داروهای زیر برای لاغری بپرهیزید:

سیبوترامین: یک داروی کاهش وزن که به دلیل ارتباط آن با افزایش خطر فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته قطع شده است.

ریمونابانت: یک سرکوب کننده اشتها

فنی توئین: یک داروی ضد تشنج

فنل فتالئین: یک داروی آزمایشی که ممکن است باعث سرطان شود.

خرید بهترین قرص لاغری قوی

بسیاری از مکمل های رژیمی که در داروخانه‌ها می‌بینید، به طور کلی برای مصرف انسان ایمن هستند. همانند بسیاری از داروهای ممکن است برخی از انواع مکمل های لاغری کمیاب گردد. برای خرید بهترین قرص لاغری قوی می‌توانید به سایت داروگ مراجعه کنید. تنها کافیست در سایت داروگ ثبت نام کنید و در صفحه تهیه داروهای کمیاب درقسمت (شروع جست و جوی دارو) کلیک کرده و نام داروی خود را ثبت کنید. شما می‌توانید نسخه خود را نیز در سایت آپلود نمایید. استعلام دارو در سامانه داروگ در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما در داروگ تماس بگیرید.

سامانه داروگ اطلاعات کامل داروخانه‌هایی که داروی درخواستی شما را موجود دارند در اختیار شما قرار می‌دهد. به خاطر داشته باشید صرفاً به این دلیل که این داروها را می‌توان بدون نسخه خریداری کرد، به این معنی نیست که می‌توانید بیش از دوز توصیه شده را با خیال راحت استفاده کنید، یا آنها را با داروهای دیگر ترکیب کنید.