آیا قرص لاغری بدون عوارض وجود دارد؟

دارو و قرص لاغری بدون عوارض | داروگ

آیا قرص لاغری بدون عوارض وجود دارد؟

لاغری سریع

بسیاری از قرص ها و مکمل های کاهش وزن حاوی موادی هستند که آلوده، بی اثر، خطرناک و غیرقانونی هستند.  برخی از آن‌ها با داروهای دیگر تداخل دارند و اغلب کمکی به کاهش وزن نمی‌کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از محصولات کاهش وزن برای لاغری سریع فروخته می شوند که مواد تشکیل دهنده آن ها شامل محرک‌ها، داروهای ضد افسردگی، دیورتیک‌ها، داروهای تشنجی و ملین‌ها هستند. اما باید بدانید که لاغری به هر قیمتی ارزش ندارد! برای کاهش وزن سریع بهتر است از انواع قرص لاغری بدون عوارض و دارای مجوز استفاده کنید. در این صورت عوارض جانبی خطرناک، سلامتی شما را تهدید نمی‌کند. برای خرید قرص لاغری بدون عوارض می‌توانید از سامانه دارو کمیاب داروگ کمک بگیرید. در ادامه مطلب درباره نحوه تهیه دارو توسط داروگ بیشتر صحبت می‌کنیم.

ترکیبات خطرناک در داروهای لاغری غیر مجاز

سیبوترامین رایج ترین دارویی است که در مکمل های کاهش وزن غیر قانونی یافت می‌شود. سیبوترامین یک محرک و سرکوب کننده اشتها است. افرادی که سیبوترامین مصرف می‌کنند وزن زیادی از دست می‌دهند ولی خطر ابتلا به فشار خون بالا، حمله قلبی یا سکته مغزی سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

اخیراً داروهای دیگری به عنوان مواد غیرقانونی در مکمل های کاهش وزن یافت شده است. فلوکستین یک داروی ضد افسردگی تجویزی است. بسیاری از مردم آن را با نام تجاری Prozac می شناسند. خرید این دارو فقط با نسخه مجاز است، اما در مکمل های غذایی برای کاهش وزن یافت می‌شود.

فنل فتالئین نیز یک ملین است و در سال ۱۹۹۹ پس از مطالعات حیوانی که نشان داد ممکن است باعث سرطان شود، این ماده از فهرست FDA حذف شد. مصرف بیش از حد می تواند باعث اسهال، از دست دادن مایعات و عدم تعادل الکترولیت در خون شود.

فوروزماید یک دیورتیک تجویزی است. بسیاری از مردم آن را با نام تجاری Lasix می شناسند. دیورتیک ها داروهایی هستند که برای کمک به دفع مایعات اضافی بدن، به عنوان مثال در افراد مبتلا به نارسایی قلبی استفاده می‌شوند. مصرف بیش از حد می‌تواند باعث شود بدن از طریق ادرار اضافی مایعات زیادی را از دست بدهد. این می‌تواند باعث کم آبی، ضعف عضلانی و… شود.

فنی توئین یک داروی تجویزی است که برای درمان تشنج استفاده می‌شود. بسیاری از مردم آن را با نام تجاری Dilantin می‌شناسند. عوارض جانبی مصرف بیش از حد و تداخلات دارویی احتمالی متعددی در مصرف این دارو وجود دارد.

داروهای لاغری مجاز و تایید شده بدون عوارض

همه داروهای لاغری غیر مجاز نیستند. برخی مکمل های لاغری دارای مجوز بهداشت هستند و در صورتی که طبق دوز مناسب مصرف شوند، عوارض جانبی خطرناک ندارند. شش قرص لاغری بدون عوارض و داروی کاهش وزن که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است عبارتند از:

  • بوپروپیون-نالترکسون (Contrave)
  • لیراگلوتاید (Saxenda) ساکسندا
  • اورلیستات) (Xenical
  • فنترمین توپیرامات (Qsymia)
  • سماگلوتاید (Wegovy)
  • ستملانوتید (Imcivree)

اکثر داروهای کاهش وزن باعث احساس گرسنگی کمتر یا احساس سیری بیشتر می‌شوند و برخی هر دو را انجام می دهند. استثنا اورلیستات است که بر نحوه جذب چربی توسط بدن شما تأثیر می گذارد.

آمپول ویکتوزا و آمپول اوزمپیک نیز در حال حاضر برای لاغری محبوب گشته‌اند. توصیه می‌کنیم مصرف داروهای لاغری را تنها با تجویز پزشک انجام بدهید.

عوارض جانبی قرص های لاغری

گاهی در اثر مصرف بعضی از قرص و مکمل های لاغری فرد دچار عوارض جانبی خفیف مانند حالت تهوع، یبوست و اسهال می‌شود. این عوارض ممکن است با گذشت زمان کاهش پیدا کنند. در صورت مصرف داروهای لاغری دارای تاییدیه به ندرت، عوارض جانبی جدی رخ می‌دهد. به همین دلیل مهم است که از پزشک یا داروساز در مورد فواید و خطرات احتمالی هر دارو بپرسید.

لازم به ذکر است بسیاری از افراد با قطع مصرف داروهای کاهش وزن، مقداری از وزنی را که از دست داده بودند، به دست می‌آورند. اما انجام عادات سبک زندگی سالم ممکن است به محدود کردن افزایش وزن کمک کند.

خرید قرص لاغری بدون عوارض

آیا شما یک فرد بزرگسال هستید که به دلیل وزن خود مشکلات سلامتی جدی دارید؟ آیا رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده اید اما نتوانسته اید به اندازه کافی وزن کم کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، داروی کاهش وزن ممکن است انتخابی ایده آل برای شما باشد.

فقط بدانید که باید علاوه بر – نه به جای – یک رژیم غذایی سالم و ورزش از داروهای کاهش وزن استفاده کنید. برای خرید قرص لاغری بدون عوارض و مکمل های لاغری کمیاب می‌توانید به سایت داروگ قسمت تهیه داروهای کمیاب مراجعه فرمایید. در این قسمت پس از ثبت نام در سایت در قسمت شروع جستجو دارو، نام محصول را بنویسید یا نسخه خود را آپلود نمایید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید با کارشناسان ما در داروگ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین قرص لاغری خارجی و تضمینی را از کجا تهیه کنیم؟